Dobry, witam w kolejnym…

Dobry, witam w kolejnym wysrywie na temat #tuningujzwykopem w dzisiejszym odcinku chciałbym pokazać jak wypiepszyć immobiliser z sterownika me7xx mianowicie. A po cóż, tak jak wspominałem w poprzednim wpisie polecam znaleźć taki do którego będzie definicja XDF a za jednym zamachem mieć sterownik do zabawy w chiptuningi. Oczwywiscie nie byłbym sobą jakbym czegoś nie spierdzielił wcześniej a mianowicie robnąłem się z literką w tagu… Wpis ten jest dostępny pod lynkiem https://www.wykop.pl/wpis/53760543/dobry-wieczor-z-racji-ze-tamten-post-sie-usunal-te/ A więc do wykonania tej czynności potrzebujemy kilku plików które wrzuciłem tu https://github.com/Bofsky/me7tune . Kolejną rzeczą jaką potrzebujemy to sterownik silnika a dokładniej sterownik z 1.8T me7xx w którym chcemy wywalić immobilizer. Całą czynność polecam robić na stole. Jak wpiąć sterownik na stole. Potrzebujemy zasilacza 12v 1A/2A od biedy mały aku żelowy wystarczy, pare konektorów, kabla obd2(polecam viakena niebieski kkl z chipem ftdi oczwywiscie wszystkie sterowniki muszą być zainstalowane i musimy znać port tego kabla) i wtyczki OBD2 coby nie rzeźbić za dużo. Jak wpiąć się do sterownika schematy wrzuciłem na githuba. A po co mi wtyczka obd, żeby nie drutować z pinami wtyku ob2. Uwno łączymy w następujący sposób, pin 16 złącza męskiego(ten z zdjęcia na github) z pinem 3/21/62 . Piny 4/5 wtyku z 1/2 sterownika i linie K (pin7 na schemacie) z pinem 43 w sterowniku. Po upewnieniu się czy jest dobrze podpięte podłączamy zasilanie 12V (spokojnie może być nawet i 14V). Następnym krokiem jest zgranie epromu sterownika. W plikach załączonych na githubie są dwa programy (defacto te same), odpalane są przez comandera windows. Dla ciekawskich tutej opisane ładnie http://nefariousmotorsports.com/forum/index.php?topic=5068.0 po podpięciu i odpaleniu wierszu polecenia w folderze z programem wpisujemy me7eeprom.exe –OBD -R -P 1 95040.bin przy czym cyfra po P to jest numer portu. Po chwili eeprom powinien się zgrać pod nazwą 95040.bin. Co robimy następnie, opcje są dwie możemy znaleźć na nefmoto eeprom bez immo tylko trzeba mieć na uwadze, żeby wgrać eeprom z odpowiedniej wersji immo2 lub immo3. Lub wykorzystać kolejny program załączony prze zemnie (też wygrzebany na nefmoto). Odpalamy wiersz poleceń z programe ep.exe i plikiem odczytanym ze sterownika i wpisujemy komendę ep.exe –in 950401.bin –out off.bin –immo off I delektujemy się eepromem bez imobilisera. Z wgrywaniem immo jest już wyższa szkoła jazdy, bo potrzebujemy rozebrać sterownik i wlutować jeden przewód bo potrzebujemy tak zwanego bootmode(gdzie wlutować jest zaznaczone na zdjęciu na githubie) Oczywiście jak lutujemy kabelek do pinu to odłączamy sterownik od zasilania XD. Po wlutowaniu, zwieramy wlutowany kabelek do masy i podłączamy zasilanie, po 5/10 sekundach odłączamy wlutowany przewód i sterownik powinien znajdować się w trybie bootmode. Znowu otwieramy wiersz polecenia z eepromem wsadowym i programem me7eeprom.exe i wpisujemy komendę w wierszu polecenia me7eeprom.exe –bootmode 95040 -wp-1 off.bin . Jeśli pyknie wszystko powinniśmy mieć sterownik z bez imobilisera. Jeśli ktoś ma programator eeprom, to poprostu bez tego cyrku może wpiąć się do układu o oznaczeniu 95040 zgrać/wgrać eeprom’a po odpowiedniej modyfikacji. Ta da 150/200 ziko w kieszeni, chociaż piwo postawcie xD. #tuning #motoryzacja #diy #mechanikasamochodowa #audi #volkswagen #samochody #elektronika #tuningujzwykopem ( da się to zrobić bez wyciągania stera na stół ale z prostych przyczyn nie bd mówił jak to zrobić jeszcze sporo tych aut z tym sterem jest coś warte ( ͡° ͜ʖ ͡°) )