Dobry wieczór z racji, że…

Dobry wieczór z racji, że tamten post się usunął ten pisze w wordzie… A winc zgodnie z zapowiedzią poruszę temat diagnostyki, bolączek 1.8T i może przystawki do grzebania w ECU . Pierwsza rzecz którą należy zrobić to logi dynamiczne silnika no i oczywiście sprawdzenie czy nie ma błędów silnika https://www.youtube.com/watch?v=OyDcS2CFGEE A winc pierwsza rzeczą to jest usunięcie nieszczelności w dolocie, co widać po dużych korektach sondy lambda. Najczęściej to zgnita odma, uszkodzone zaworki, korek oleju czy też oringi/gniazda wtrysków. Druga sprawa to sprawdzenie stanu pompy paliwa/filtra paliwa tu sposobów jest kilka, od wpięcia manometru po obserwacje korekt sondy lambda. Trzecia kwestia, to sprawdzenie parametrów doładowania i WGDC(westgate duty cycle) i tu się zaczyna jazda bez trzymanki. Najważniejsze jest sprawdzenie czy turbo trzyma ciśnienie zadane od 2200/2500 obrotów jeśli tak to bardzo fajnie. Jeśli nie to mamy problem i należy się przyjrzeć bliżej tematowi, pierwsza kwestia to zawór DV ( nowy w aso skody 170zł), druga to sterowanie sprężarką, tu często padają zaworki N75. Drogi są dwie ASO za 250 zł albo Pierburg 7.01024.02.0 . Ten drugi podłącza się w następujący sposób, metalowy kruciec do turbo, prostopadły plastikowy do gruszki a równoległy do metalowego do TIP’a (turbo inlet pipe). Ogólnie na co należy zwrócić uwagę przy diagnozie… Na grupę 118 kolumnę 3 gdzie mamy (WGDC) jeśli wartość osiąga tam 95% i nadal nam nie pompuje jak ma to w skrócie znaczy tyle, że sterownik usiłuje ale układ nie daje rady. Często zdarza się, że aktuator (gruszka) jest uszkodzona, ewentualnie nie wyregulowana. Inną przyczyną może być zapieczona dźwigienka, albo urwana klapka WG. K03 ma też problem z pękającym żeliwem co też powoduje nie trzymanie ciśnienia. Nie wspominam już na temat wyeksploatowanego 15/20letniego turbo. Jeśli turbo zdechło są dwie możliwości (mówię tu o wzdłużnym a4/a6/passat bo turbo z a3/s3 nie pasuje do np. a4). Jeśli nie chcemy robić więcej niż te 200 kuniów to zostajemy przy k03-005/29. Jeśli chcemy wincy to drogi są 4. K03-073 ( zwane k03s) turbo to było stosowane w BEX’ach gdzie seryjnie miało 190 kunia, stosunkowo łatwo dostępne i można na nim zrobić 220/230 kunia jak ktoś motzno postara. Druga opcja to hybryda na k03, jest kilka możliwości hybryd ja osobiście mam turbo od Turbo spec’a ( wytrzymało już 15kkm) ale dużo osób poleca turbo od GeremiegoVagGarage. Trzecia opcja to już gruba opcja czyli k04-64 które potrafi wykrzesać 300kuniów ale tu jest dużo przeróbek- nowe media woda,olej adapter kolektora i tak dalej i tak dalej. Czwarta opcja to turba na różnych chińskich kolektorach, dużo widziałem TD04 montowanych na chińskich kolektorach lub też jakiś konkretniejszy garret tu raczej nie chce się wypowiadać bo odpuściłem sobie ten temat. Tzo w następnym odcinku, a no może jakiś bieda stage1 w 1.8T z sterownikiem me7xx (agu/aeb odpada tam trza lutować kostki). Jaki kabelek do takich zabaw, najprościej i najtaniej to niebieski kkl viaken’a z chipem FTDI. Bo można nim robić fajne rzeczy. Co jeszcze polecam przygotować do zabaw z ECU. A no drugi sterownik i tu mały wstępik. Do modyfikacji plików wykorzystuje program który zwie się TUNER pro bo jest darmowy. Niestety do obróbki wsadu potrzebna jest definicja pliku(XDF), stworzenie jej jest skomplikowane,trudne, wkurfiające i żmudne… Najprościej znaleźć je między innymi tu http://nefariousmotorsports.com/forum/ . Po zarejestrowaniu macie dostęp do kopalni wiedzy, forum które prawdobnie wyedukowało setki tunerów… Jeśli wasz numer sterownika w aucie nie ma XDF’a a tak się zdarza to polecam szukać do tego samego kodu silnika sterownik który ma tego XDF’a. Problem z immo jest łatwo rozwiązywalny, albo kodowanie nowego sterownika z vcds’a albo wywalenie tego immo co da się zrobić na stole za pomocą lutownicy i kabelka viakena za 30 zeta, co postaram się omówić. A tak w ogólne i szczególe dlaczego drugi sterownik A no bo jak uwalicie ten co macie w aucie, to rano np. do roboty nie pojedziecie xD. Zapraszam do obserwowania #tunigujzwykopem jak i samemu dzielenia się wiedzą. A i wiecie, wszystko na własną odpowiedzialność, ps pozatym wszystko jest w internatach tylko nie na polskich forum… #tuning #mechanikasamochodowa #motoryzacja #samochody #diy #audi #volkswagen #vag #majsterkowanie