Zgodnie z zapowiedzią wrzucam wpis na temat grzebania z moim januszowozem. Dziś wsadziłem intercooler o wymiarach 550-140-65. Dlaczegóż nie większy. Boo większy IC powodowałby większą turbo dziure a ten chinczyk za 260zl spokojnie wysraczy na 300/350 kunia. A po co winkszy cooler, a po to żeby obniżyć temperaturę w dolocie (IAT-intake air temperature). IAT wzrasta głównie przez sprężanie (adiabatyczne) turbo sprężarki i częściowo też przez przewodnictwo cieplne, a sprężone powietrze należy schłodzić by zwiększyć masę ładunku która jest dostarczana do silnika. Tyle piepszenia terotycznego. Z ciekawostek technicznych dlubany przeze mnie silnik tzn 1.8T ANB posiada limiter cisnienia doładowania względem IAT. Winc jak to zrobiłem, wygrzebałem sobie zapasik rurek od diesla a za zaoszczędzone pinionszki dołożę sobie do zimowek. Dokupiłem adapter do MAP(manifold absolute pressure) czyli czyjnika cisnienia doładowania. #tuningujzwykopem #motoryzacja #mechanikasamochodowa #tuning #vag #audi #volkswagen #samochody jutro jak będzie mi sie chciało mogę napisać jak zrobić stage1 w 1.8T z sterownikiem me.7xx w medach podobnie (tfsi)