Z cyklu „nikogo nie interesujące statystyki” – ilość sprzedanych nowych VW Garbusów w Niemczech na przestrzeni lat. To auto zmotoryzowało Niemcy – po wojnie samochodów na drogach pozostało niewiele, ale i przed wojną stopień zmotoryzowania społeczeństwa niemieckiego był wyraźnie niższy niż np. w Francji i Anglii, stąd nazistowski pomysł na samochód ludowy i narodziny Garbusa. Potem jego odrodzenie po wojnie i pogrobowy triumf nazistowskiej myśli motoryzacyjnej ( ͡° ͜ʖ ͡°) W RFN sprzedano ich łącznie ponad 6 milionów.
Notabene ci, co płacili raty za Garbusa już czasach nazistowskich(około 340 tysięcy osób) nigdy nie dostali tego samochodu i w zasadzie wywalili pieniądze w błoto. Samochody te podczas wojny produkowano tylko w specjalnych wersjach na potrzeby Wehrmachtu(np. Erwin Rommel takim jeździł w Afryce) Dopiero w latach 60 po latach sądowych batalii dostali do wyboru zniżkę 500 marek(równowartość dzisiejszych 1360 Euro) za nowego Garbusa, lub zwrot 100 marek.
1948 rok – 8148 sprzedanych sztuk – Garbus najlepiej sprzedającym się samochodem w zniszczonych wojną Niemczech, tak będzie przez blisko 30 lat.
1949 – 32 557
1950 – 50 562
1951 – 58 469
1952 – 71 440
1953 – 89 157
1954 – 113 169
1955 – 128 687
1956 – 141 979
1957 – 160 781
1958 – 186 014
1959 – 228 234
1960 – 297 668
1961 – 348 929
1962 – 321 288
1963 – 269 632
1964 – 258 422
1965 – 328 640
1966 – 272 497
1967 – 258 185
1968 – 264 450
1969 – 314 336
1970 – 328 715
1971 – 291 312
1972 – 257 742
1973 – 236 308 – ostatni raz Garbus jest najlepiej sprzedającym się samochodem w Niemczech.
1974 – 121 511 – debiut Golfa, Garbus spada na 4 miejsce w rankingu, a na czele jest Mercedes W114/W115
1975 – 43 405 – 15 miejsce na liście najlepiej sprzedających samochodów ( ͡° ʖ̯ ͡°)
1976 – 19 121
1977 – 10 526
1978 – 16 326 – koniec produkcji w Niemczech, początek importu z Meksyku.
1979 – 20 926
1980 – 9638
1981 – 9336
1982 – 6271
1983 – 12 622
1984 – 10 711
1985 – 5087 – koniec oficjalnego importu z Meksyku.
1986 – 1343
1987 – 171
#garbus #volkswagen #samochody #motoryzacja #ciekawostki #historia